zondag 29 maart 2009

Welkom alle kinderboeken fans

Nogmaal hartelijk welkom op dit blog, waar regelmatig kinder- en jeugdboeken worden besproken en activiteiten rondom de kinderboeken thema's worden aangeboden.
Ik heb sinds 10 jaar een 2e hands kinderboekenwinkel in Scherpenzeel (gld). Dan ontkom je er niet aan om prachtige kinder- en jeugdboeken te mogen en kunnen lezen. Dit is dan ook een grote hobby van mij. Zo kan ik de kopers van kinderboeken adviseren, welk boek eventueel geschikt kan zijn voor de aanstaande lezer.


Zo zie ik peuters van 2 jaar met een leuk kartonboekje van Dikkie Dik in hun handjes. Kleuters van 4 jaar die smullen van de Jip en Janneke verhalen van Annie M.G. Schmidt. Jongens en meisjes van 7/8 jaar met een boek van Paul van Loon, Dolfje Weerwolfje aan de haal gaan. Ook de klassiekers zoals Dik Trom, De negerhut van oom Tom en Alleen op de wereld, zijn boeken die nog veel gevraagd en gelezen worden.


Er is zoveel op het gebied van kinder- en jeugdboeken.

Middels dit blog wil ik jullie kennis laten maken met kinder- en jeugdboeken.

* Ik schrijf wat over de inhoud
* Vraag jullie mening
* Schrijf- en teken wedstrijd
* Kleurplaten
* Knutsels rondom het kinderboek
* Gedichten
* Kinderboekrecepten
De titel van het 1e boek is SMULLEN VAN SPROOKJES

Tot snel!
Free Web Counter

Free Counter

3 opmerkingen:

  1. Leuke weblog! En je hebt helemaal gelijk hoor, m'n zoontje wordt in juni 2 en het liefst heeft ie boekjes van Dikkie Dik (Diekiediek) Daarnaast ook wel boekjes van Nijntje en Sesamstraat hoor, maar Diekiediek is wel z'n favoriet.

    Groetjes en succes met je blog!
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Miriam voor je leuke en supersnelle reactie. Ik ga hier mijn kinderboekenperikelen ten toon spreiden. Groetjes Betty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "een goed begin is het halve werk"

    Het ziet er al gezellig uit Betty, succes!

    groetjes, Marja

    BeantwoordenVerwijderen